Funkční tréning

Podstatou funkčního tréningu je jeho časová a instrumentální nenáročnost. Funkční tréning má v prvé řadě simulovat přirozený pohyb. Klade důraz zejména na cvičení s vlastní vahou.

Základem je šest základních pohybů: tlak, tah, dřep, výpad, rotace a předklon.

Během funkčního tréninku ať už v podobě Tabaty nebo HIIT (High-Intensity Interval Training)  tréningu dochází k aktivaci hlubokého stabilizačního systému a správného dýchání.

Na internetu najdeme velké množství cvičení tohoto typu, stačí zadat klíčová slova jako „Tabata“ nebo „HIIT tréning“

Na ukázkách funkčních tréningu je patrné, že se neprocvičují izolovaně jednotlivé části těla, ale cviky jsou komplexní a zaměřují se na celé svalové partie, což je kromě jednoduchosti, hlavním benefitem tohoto způsobu tréningu .

Poměrně zdařilou odbornou formu výcviku přináší  NTC (Nike Training Club) na jehož vývoji pracují osobnosti jako  atletka Allyson Felixová nebo tenistka Serena Williamsová.

Zdroj:
JELÍNKOVÁ, Jarmila. Aby tělo správně fungovalo. Víkend. 2014.

Pavel Možíš

Pavel Možíš

Dopisovatel magazínu medelin.cz
Zájmy: Horská turistika, běh,fitness
Vzdělání: Ostravská univerzita - Katedra tělovýchovy a sportu
Pavel Možíš

Latest posts by Pavel Možíš (see all)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.