Grilování při hubnutí

S létem přichází dny provoněné nejen sluníčkem, ale i vůní grilovaných pochoutek, která se line z našich zahrad. Málo kdo odolá po perném týdnu relaxu u voňavého roštu. Zvýšený zájem o grilování potvrzují astronomické vzestupy sledovanosti pořadů typu Šéf na grilu (TV PRIMA). V dnešním článku si povíme jak grilovat zdravě a bez výčitek si pochutnat na libě vonící pečínce.

Ke kvalitnímu grilování potřebujeme kvalitní gril. Pokud se vám nechce investovat , zkuste gril vyhrát. Soutež o gril na internetu nepatří mezi složité záležitosti, je zábavná a zvládnete ji i v dnešních parnech.  Často stačí poslat fotku z grilování na Facebook a nový gril máte doma!  Pokud budeme vybírat mezi širokou nabídkou grilů na našem trhu tak například Grily Weber je řešení, ve kterém se snoubí příjemný design, pohodlné grilování a úspornost provozu.

Zásady správného grilování:

Grilovaný pokrm mějte nad ohněm dostatečně vysoko, obsahovat by měl co nejméně tuku, který může odkapávat do ohně. Viz grilování s panem Polreichem (ten dává na maso minimálně tuku a silně brojí proti dopředu naloženým fujtajblům z obchodních řetězců)

Rostlý tuk na připravovaném mase vždy odřízněte.

Zbytečnému odkapávání tuku zabráníte i použitím speciální alobalové misky na jedno použití. Miska má otvory, kterými teplo proniká, ale zároveň zabraňuje odkapávání šťávy do ohně.

Opravdu nezdravý způsob přípravy uzenin je opékání „na klacku“.

Při tomto způsobu totiž vzniká až 30krát více škodlivých látek než při přípravě klobás či vuřtů na kvalitním grilu.

Další variantou jak předejít vzniku karcinogenních létek při grilování je zabalit syrové maso do alobalu a opékat v něm.

Grilování zeleniny
Mluvili jsme sice stále o mase, ale grilovat lze samozřejmě s úspěchem i ovoce a zeleninu. Ovšem pozor! Ty doporučujeme opékat jen při střední teplotě. Mějte také na paměti, že je třeba je rychleji otáčet než maso.

Recept na grilmix:

Grilovaná kukuřice (6 porcí)6 velkých kukuřičných klasů, 2 lžíce rozpuštěného másla, 1 velká červená cibule, 3 lžíce jemně nakrájené petrželky, 4 výhonky rozmarýnu, sůl, černý pepř, olivový olej

Kukuřici nejdříve potřeme olejem a potom  postříkáme rozpuštěným máslem. Každý klas posolíme, opepříme, zabalíme do alobalu s nakrájenou cibulí, petrželkou a rozmarýnem. Grilujeme 20-30 minut, po 10 minutách obrátíme.

1 porce obsahuje: 160 kcal, 3 g bílkovin, 27 g sacharidů, 5 g tuku

1 Komentář

  1. raduz

    Pro tvorbu esteticky zdravotně kvalitních špízů bych rád doporučil flexibilní grilovací jehlu FireWire z lékařské nerezové oceli, která nevylučuje žádné kovovové chutě při styku se zeleninou. Je to na čr trhu nové a nikdo to ještě nezná. S pozdravem R.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.