Kedlubny mají nízkou energii, sto gramů obsahuje pouze 50 kalorií, proto jsou vhodnou zeleninou pro redukční diety. Kedluben má až 60 mg vitaminu C ve 100 g, mnoho karotenu, vitaminu E, B, dále obsahuje kyselinu nikotinovou, listovou, kyselinu panthothenovou, draslík, vápník, železo, zinek. Navzdory své jemné chuti jsou to odhodlaní ochránci našeho zdraví, proto by se kedlubny měly pravidelně objevovat v našem jídelníčku.

Jdeme na polévku:

Co budeme potřebovat?

2 střední oloupané kedlubny
1 větší mrkev
1 kostka zel. bujónu (Natur od Vitany, Alnatura z DM)
máslo
1 vejce
sůl, pepř
1-1,3 litru vody
2 lžíce krupičky

Postup:

Nastrouhanou zeleninu opečeme na másle a zalijeme vodou. Přidáme bujón, sůl a pepř dle chuti. Vaříme do změknutí zeleniny cca 10 min. Vmícháme krupici a ještě přidáme vodu, je-li potřeba. Nakonec zavaříme rozšlehané vejce. Někteří povaří i listy kedlubny, ale to doporučujeme pouze v případě, že kedluben vypěstujete na své zahrádce bez použití chemických záludností.

Dobrou chuť!