Ranní dávka železa nemusí být jen činky.

receptZačneme ráno  železem. Přemíra mléčných výrobků v naší stravě je příčinou hrubého nedostatku železa v našem těle. Následkem toho dochází k bolestem hlavy, pokožka má nezdravou barvu, nadýmání, pocity na omdlení, ztráta vlasů a lámání nehtů. (Janča, Co nám chybí)

Právě nedostatek železa může být příčinou naší jarní malátnosti a ospalosti. Vždyť právě v tomto období a zejména po zimě máme za sebou zvýšený příjem mléčných výrobků!

Jaká je pomoc?

Dostaňme železo do těla! Omezte mléčné výrobky! Nejbohatším zdrojem železa je melasa. Vyzkoušejme 14 dní každý den ráno vlažnou vodu s citronovou šťávou a lžící melasy. Důležité je právě to ráno, protože železo se nejlépe vstřebává právě v ranních hodinách. Aby jsme si toto tvrzení mohli ověřit v praxi, je třeba si udělat vyšetření před a po zahájení kůry. Nebo prostě dejte na pocit. Pokud výše uvedené příznaky zmizí, funguje to!

Jak zjistit deficit železa v těle? 

Vynikajícím ukazatelem zásob železa v našem těle je takzvaný zásobní ferritin.

Hodnoty u muže se mají pohybovat mezi 15 – 200 μg.

Hodnoty u ženy 12 – 150 μg/dl krve.

Požádejte tedy svého lékaře na vyšetření na hodnoty serum-ferritinu a máte jistotu!

Sám se do toho chci pustit, tak dám vědět jaké jsou podmínky vyšetření v ČR.
Pokud vás příspěvek zaujal a těšíte se na další, sdílejte a doporučte jej dalším…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.