Trápí vás nespavost? Vyzkoušejte hořčík!

receptNespavost nemusí mít vždy příčiny nervového původu. Zde je velkou chybou, že se k léčbě používá hypnotik a sedativ. Nespavost může způsobovat například i nedostatek hořčíku.

Tato nespavost se projevuje zejména divokými sny, častým buzením, nočním pocením, škubajícím tělem apod. (Jiří Janča, alternativní medicína) Co s tím? Celý příspěvek

Poznámka k jablku

V předchozím článku jsem vyzdvihl potřebu železa pro náš organismus. Doplňuji, že významným zdrojem železa může být i tradiční jablko (všimněme si té hnědé barvy, která vznikne na ukousnuté části jablka) Pozor však na dobu, kdy jablko jíme!

Jablka jíme brzy ráno. Nejezte toto ovoce na noc, protože jablko snědené večer, kdy se tělo připravuje do klidového režimu silně nadýmá! (Jiří Cingroš, Sám sobě doktorem)

Ranní dávka železa nemusí být jen činky.

receptZačneme ráno  železem. Přemíra mléčných výrobků v naší stravě je příčinou hrubého nedostatku železa v našem těle. Následkem toho dochází k bolestem hlavy, pokožka má nezdravou barvu, nadýmání, pocity na omdlení, ztráta vlasů a lámání nehtů. (Janča, Co nám chybí)

Právě nedostatek železa může být příčinou naší jarní malátnosti a ospalosti. Vždyť právě v tomto období a zejména po zimě máme za sebou zvýšený příjem mléčných výrobků! Celý příspěvek

Jak správně plavat kraul

videoPlavání sice procvičí celé tělo a patří k těm nejvíce vhodným sportům pro naši často zatěžovanou páteř, ale…

Stačí se podívat do kteréhokoliv veřejného bazénu a vidíme nejčastěji styl prsa s hlavou nad hladinou. Je to velmi nepřirozená poloha pro naši krční páteř, pojďme se proto podívat na mnohem zdravější formu plavání – kraul..

Firma Speedo připravila skvělé video s rozborem správné techniky kraulu.

Jak tedy správně plavat kraul? Celý příspěvek

Cviky na bolavá záda

videoRehabilitační cvičení na bederní a křížovou oblast zad uveřejňuje ČR Ostrava. Tento příspěvek mě zaujal jednak vzhledem k jeho odbornosti tak vzhledem k jeho formě. Najdeme zde fotografické ztvárnění jednotlivých cviků, vyčerpávající textový popis a nakonec mp3 záznam zajímavého rozhovoru s odborníkem na slovo vzatým MUDr. Kamilem Ramíkem. Celý příspěvek

Dieta a deprese

receptPřiznejme si, že jídlo je psychoaktivní látka. Většina nezdaru při úpravě naše jídelníčku spočívá v tom, že jakmile se dostaneme do stresu, jdou všechna předsevzetí do háje. Deficit živin při dietě prostě na psychyku bude působit vždycky.

Zajímavou roli v tomto začarovaném kruhu hraje aminikyselina Tryptofan. Oxfordský psychiatr Dr. Cowen zjistil, že již 7 hodin při dietě, u které dochází ke snížení tvorby této aminokyseliny dochází u testovaných jedinců k symtomům deprese.

Podívejme se tedy jak aminokyselinu Tryptofan našemu tělu dodat: Celý příspěvek