Podrobnosti o hormonu hladu zvaném grelin je možné najít na wikipedii. Já jsem zažila účinky tohoto hormonu v praxi. Dočetla jsem se, že nedostatečný spánek má významný vliv na zvýšení hladiny grelinu v našem těle. A co nám vlastně tento hormonální kouzelník provede s naší psychikou a tělem? Podle literatury má za následek silný pocit hladu a jeho zvýšená hladina se dostaví zpravidla při nedostatečném spánku. Nedalo mi to a trochu jsem zaexperimentovala…

Vyzkoušela jsem  na 7 dní omezit spánek na 4 hodiny denně. Během ponocování jsem nezvyšovala fyzickou zátěž, pouze jsem četla nebo sledovala televizi. Druhý den jsem pocítila hlad i po běžné snídani, tělo si vyloženě říkalo o přísun rychlé energie. Měla jsem prostě chuť na takové věci jako sladkosti, colové nápoje, prostě něco nezdravého co rychle zasytí.

Další týden jsem spala v průměru 8,5 hodiny. Výsledek: zdravá a vyvážená snídaně mě zasytila, nebyla jsem podrážděná a  lehkou chuť na zákusek po obědě jsem zahnala voňavým šálkem zeleného čaje.

Domnívám se na základě mé zkušenosti, že zdravý dostatečný spánek má vliv nejen na naši postavu, ale i na psychickou pohodu.